Wierz w siebie i dąż do celu...
rozwiń menu boczne

Szanowni Rodzice i Drodzy Uczniowie. Informujemy, że z dniem 27 kwietnia 2019r. zawiesza się bezterminowo strajk. Od poniedziałku 29 kwietnia zajęcia w szkole zostają wznowione.
Komitet Strajkowy.

Egzamin gimnazjalny 2019 
Informacje dla rodziców i uczniów >>>
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych/ponadpodstawowych - prezentacja >
Rada Dzielnicy V Kraków - Krowodrza oraz Szkoła SP 33/Gim 16 w ramach projektu "MOCNI BEZ PRZEMOCY" organizuje konkursy: literacki, plastyczny i fotograficzny. Regulaminy konkursów dostępne na stronie szkoły oraz w bibliotece szkolnej.

Serdecznie zapraszamy do udziału!


List Minister Edukacji Narodowej Anny Zalewskiej do Rodziców i Opiekunów Uczniów VIII SP i III Gim >
Ulotka dotycząca rekrutacji do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2019-2020 - TUTAJ>

DYSLEKSJA ROZWOJOWA – CO TO TAKIEGO?

Są to specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów o prawidłowym rozwoju umysłowym, przejawiające się niemożnością opanowania umiejętności czytania i pisania mimo dobrej inteligencji i dobrych warunków środowiskowych.

Termin dysleksja rozwojowa obejmuje kilka rodzajów zaburzeń:
 

Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu przejawiające się zaburzeniami tempa i techniki czytania oraz stopnia rozumienia treści.
Dysortografia - specyficzne trudności z opanowaniem poprawnej pisowni (w tym błędy ortograficzne);
Dysgrafia - niski poziom graficzny pisma. 
Dyskalkulia – specyficzne trudności w uczeniu się matematyki.

INFORMACJE DLA UCZNIÓW I ICH RODZICÓW.


Badania pod kątem zaburzeń dyslektycznych można wykonać w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, ul. Siewna 23d.
telefon: 012 415 69 68 (można umówić wizytę telefonicznie). Psychologiem dla naszej szkoły jest pan Jakub Zięba.

Uczniowie z zaburzeniami dyslektycznymi proszeni są o dostarczenie opinii psychologiczno-pedagogicznych do psychologa lub pedagoga szkolnego.

Uczniowie klas III posiadający aktualną opinię psychologiczno-pedagogiczną stwierdzającą specyficzne trudności w uczeniu się mają prawo przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego w formie i warunkach dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb edukacyjnych. Konieczne jest dostarczenie opinii do dnia 15 października roku szkolnego, w którym odbywa się egzamin.