Wierz w siebie i dąż do celu...
rozwiń menu boczne

KIERMASZ ŚWIĄTECZNY - więcej w aktualnościach >
Krakowskie Dni Dawcy Szpiku - Pomoc dla P. Roberta - więcej >
SZKOLNA PACZKA -
pomagamy Rodzinie absolwenta naszej Szkoły - WIĘCEJ>
Z przyjemnością informujemy o wręczeniu odznaczeń państwowych - więcej>
11 Listopada - Narodowe Święto Niepodległości
  więcej >
Europejski Tydzień Kodowania - Zapraszamy na film >

Występ zespołu muzycznego Mini-Hosanna z Francji - Zapraszamy na FILM i do galerii zdjęć.




DYSLEKSJA ROZWOJOWA – CO TO TAKIEGO?

Są to specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów o prawidłowym rozwoju umysłowym, przejawiające się niemożnością opanowania umiejętności czytania i pisania mimo dobrej inteligencji i dobrych warunków środowiskowych.

Termin dysleksja rozwojowa obejmuje kilka rodzajów zaburzeń:
 

Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu przejawiające się zaburzeniami tempa i techniki czytania oraz stopnia rozumienia treści.
Dysortografia - specyficzne trudności z opanowaniem poprawnej pisowni (w tym błędy ortograficzne);
Dysgrafia - niski poziom graficzny pisma. 
Dyskalkulia – specyficzne trudności w uczeniu się matematyki.

INFORMACJE DLA UCZNIÓW I ICH RODZICÓW.


Badania pod kątem zaburzeń dyslektycznych można wykonać w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, ul. Siewna 23d.
telefon: 012 415 69 68 (można umówić wizytę telefonicznie). Psychologiem dla naszej szkoły jest pan Jakub Zięba.

Uczniowie z zaburzeniami dyslektycznymi proszeni są o dostarczenie opinii psychologiczno-pedagogicznych do psychologa lub pedagoga szkolnego.

Uczniowie klas III posiadający aktualną opinię psychologiczno-pedagogiczną stwierdzającą specyficzne trudności w uczeniu się mają prawo przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego w formie i warunkach dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb edukacyjnych. Konieczne jest dostarczenie opinii do dnia 15 października roku szkolnego, w którym odbywa się egzamin.