Wierz w siebie i dąż do celu...
rozwiń menu boczne

Małgorzata Włoch  wieloletni pedagog, nauczyciel i wychowawca, wicedyrektor Gimnazjum nr 16 w Krakowie.
Trzy lata temu rozpoczynając rok szkolny. Małgosia Włoch doznała poważnego wylewu, który uniemożliwił Jej dalsze normalne funkcjonowanie. Może porozumiewać się z otoczeniem tylko za pomocą wzroku. Bardzo ogranicza to współdziałanie i rehabilitacje. Zakup cyberoka znacznie zmieni możliwości dalszego leczenia i codziennego życia Małgorzaty.
Podaruj 1 % z podatku dla Małgorzaty Włoch 670/W - W TYTULE: 670/W MAŁGORZATA WŁOCH
KRS 0000186434.  
KONTO DAROWIZNY: 89 8944 0003 0000 2088 2000 0010





DYSLEKSJA ROZWOJOWA – CO TO TAKIEGO?

Są to specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów o prawidłowym rozwoju umysłowym, przejawiające się niemożnością opanowania umiejętności czytania i pisania mimo dobrej inteligencji i dobrych warunków środowiskowych.

Termin dysleksja rozwojowa obejmuje kilka rodzajów zaburzeń:
 

Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu przejawiające się zaburzeniami tempa i techniki czytania oraz stopnia rozumienia treści.
Dysortografia - specyficzne trudności z opanowaniem poprawnej pisowni (w tym błędy ortograficzne);
Dysgrafia - niski poziom graficzny pisma. 
Dyskalkulia – specyficzne trudności w uczeniu się matematyki.

INFORMACJE DLA UCZNIÓW I ICH RODZICÓW.


Badania pod kątem zaburzeń dyslektycznych można wykonać w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, ul. Siewna 23d.
telefon: 012 415 69 68 (można umówić wizytę telefonicznie). Psychologiem dla naszej szkoły jest pan Jakub Zięba.

Uczniowie z zaburzeniami dyslektycznymi proszeni są o dostarczenie opinii psychologiczno-pedagogicznych do psychologa lub pedagoga szkolnego.

Uczniowie klas III posiadający aktualną opinię psychologiczno-pedagogiczną stwierdzającą specyficzne trudności w uczeniu się mają prawo przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego w formie i warunkach dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb edukacyjnych. Konieczne jest dostarczenie opinii do dnia 15 października roku szkolnego, w którym odbywa się egzamin.